Uyku teknolojileri devi, “Kesintisiz Uyku Deneyimi” paketini yeniledi. Aylık 9.99 Dolar ödemeyen kullanıcılar, dün gece en tatlı rüyalarının tam ortasında sucuk ve beyaz eşya reklamlarıyla uyandı. Rüyada “Reklamı Atla” butonu olmadığı için kullanıcılar sabaha kadar reklam cıngılı dinledi.

İSTANBUL/GÖKTÜRK — Derin uyku dalgalarını düzenleyerek daha dinç uyanmayı vadeden “Sleep-Stream X” akıllı yastıkları, dün gece on binlerce kullanıcısını çileden çıkardı. Firma, güncellenen kullanıcı sözleşmesinde küçük puntolarla yazdığı “Freemium (Ücretsiz) modelde nöral reklam gösterimi yapılabilir” maddesini dün gece aktif hale getirdi.

Sonuç: Gece boyunca huzurlu ormanlarda koştuğunu sanan insanlar, bir anda ormanın ortasında beliren devasa bir deterjan kutusuyla karşılaştı.

“Tam Eski Sevgilimle Barışıyordum, Araya Banka Girdi”

Mağdurlardan Caner T. (32), yaşadığı nörolojik travmayı şöyle anlattı:

“Rüyamda tam lisedeki platonik aşkımla sahilde yürüyorduk. Hava harikaydı, elini tutmak için uzandım… Tam o anda kızın yüzü bulanıklaştı ve sesi değişti. Bana dönüp o romantik ses tonuyla; ‘Caner, bu romantizme kasko lazım! Aracını kaskolat, kafan rahat etsin, hemen yukarı kaydır’ dedi. Rüyamda yukarı kaydırmaya çalıştım ama elim boşluğa gitti. Sinirden kan ter içinde uyandım. Kız gitti, yerine sigorta poliçesi kaldı.”

Korku Rüyasında “Sponsorlu İçerik”

Olayın en absürt yanı ise kabus görenlerde yaşandı. Yastığın algoritması, rüyanın duygu durumuna göre “Hedefli Reklam” gösteriyordu. Kabuslarında bir canavardan kaçan Melis K.’nın yaşadıkları ise tam bir kara mizah örneğiydi:

“Karanlık bir koridorda peşimde zombiler vardı. Nefes nefeseydim, çok korkuyordum. Bir kapıyı zorladım, açılmadı. Tam o sırada kapının üzerinde neon ışıklarla bir yazı belirdi: ‘Enerjin mi bitti? Power-Max Enerji İçeceği iç, zombilerden daha hızlı koş!’ Zombi beni yakaladı ama ısırmadı, bana indirim kuponu uzattı. Korkayım mı güleyim mi bilemedim.”

5 Saniye Sonra “Uyanabilirsin”

Sosyal medyada örgütlenen kullanıcılar, rüyalardaki reklamlarda “Skip Ad” (Reklamı Geç) butonu olmamasından şikayetçi. Kullanıcılar, “Sabaha karşı tam derin uykudayken beynimin içinde ‘Kampanyada son gün!’ diye bağıran bir ses duymak istemiyorum. Uykumda bile bana tencere satmaya çalışıyorlar” diyerek yastıklarını sokağa attı.

Firma CEO’su: “Rüyalar Çok Maliyetli”

Sleep-Stream firmasının CEO’su ise bu distopik uygulamayı soğukkanlılıkla savundu: “Kaliteli bir rüya görmek (4K çözünürlük, canlı renkler, uçma hissi) çok fazla işlemci gücü gerektiriyor. Bu sunucu maliyetlerini karşılamamız lazım. Ya ayda 10 dolar verir ‘Premium Rüya’ görürsünüz, ya da rüyanızın arasına sponsorlarımızı alırsınız. Hem fena mı? Belki rüyanızda gördüğünüz pizzayı sabah gerçekten sipariş edersiniz.”

Uzmanlar uyarıyor: Eğer bu gece rüyanızda uçarken aniden bir “havayolu şirketi logosuna” çarparsanız şaşırmayın. Aboneliğiniz bitmiş olabilir.